Boka online demo
TOJ är ett webbaserat system för tidrapportering som snabbt och enkelt ger svar på vart timmarna tar vägen. God kontroll på upparbetade timmar och kostnader är en av grundförutsättningarna för en effektiv projektdrift.
Fördelen med att använda TOJ är att i princip all administration kring tidrapporteringen försvinner, projektuppföljningen förenklas och risken för fel minimeras. Dessutom hanterar TOJ naturligtvis även utlägg, flex och övertid. Självklart kan alla medarbetare rapportera direkt i TOJ via webben eller använda vår app som finns för Android och Iphone. Vi har även lång erfarenhet av att koppla ihop TOJ med andra system som exempelvis SPCS, Accepta, Navision, Jeeves, Hogia och Movex.
Toj är mycket flexibelt och ni väljer själva vilka moduler ni vill ha aktiverade.
Dina medarbetare kan enkelt redovisa sin arbetstid i TOJ. Kom- och gicktiderna är flexibla vilket innebär att de kan utökas för exempelvis skiftarbete eller helt stängas av för er som bara behöver projektredovisning.
Du väljer själv vilka medarbetare som skall ha möjlighet till flextid. När ni börjar använda TOJ lägger ni enkelt upp ingående flexsaldo per person och sedan har ni fullständig kontroll och spårbarhet på varje förändring.
Ni bestämmer själva vilka övertid- och mertidstyper som ska finnas och vilka medarbetare som ska kunna redovisa på dessa.
Med TOJ kan alla era medarbetare enkelt rapportera tid på olika projekt, uppdrag, verksamheter och förvaltningar. TOJ är byggt för att hantera allt från enkla uppdrag till avancerade projekt med flera nivåer och komplexa strukturer.
Varje användare kan enkelt skriva en kommentar eller dagbok till sina redovisade timmar. Att skriva kommentar eller dagbok är i grunden valfritt men kan göras obligatoriskt av respektive projektägare.
TOJ hanterar allt från enkla timtaxor till avancerade prismodeller.
I TOJ hanterar ni enkelt allt ifrån kvitton, antal övernattningar, kilometer, mil, resekostnader, maskinhyra och mycket mera.
Med appen kan du enkelt lägga in kvitton i systemet var du en är.
I TOJ är det enkelt att styra vilka verksamheter, projekt, uppdrag och aktiviteter respektive medarbetare ska ha tillgång till. En av fördelarna med behörighetsstyrning är att minska mängden projekt och minimera risken för felregistrering.
Medarbetaren godkänner själv sin tid i TOJ. För er som behöver granska medarbetarnas godkända timmar innan de skickas vidare för lön och fakturering finns en attestfunktion.
Du kommer åt olika delar av TOJ beroende på vilka rättigheter du har i systemet.
För att få en snabb hantering av lön och fakturering så kan timmarna i TOJ godkännas på veckobasis eller kalendermånad.
Med TOJ är det enkelt att följa upp frånvaro som exempelvis semester och sjukdom. Ni definierar själva de typer av frånvaro och avvikelser som ni har behov av hos er.
För att eliminera dubbelarbete har vi säkerställt att TOJ kan kopplas till de allra flesta ekonomi- och lönesystem. Överföringen av data kan ske exempelvis via fil, ODBC eller avancerat datautbyte över VPN.